8 september 2014

Kände att det var dags för en liten uppdatering! Nu har jag bott här i Örebro i en vecka, vilket känns ganska sjukt. Har hunnit med att bli sjuk, dock inte så farligt sjuk men det går i vågor. En megajobbig megaförkylning iallafall. Så det var väl lite tur i oturen att kvällens sektionsaktivitet blev inställd pga regn, för jag hade inte orkat gå. Idag fick jag dock äntligen internet i lägenheten, och jag åkte ut till Elgiganten i Marieberg (tror jag????) och köpte mig en router. Det tog väldigt lång tid att åka buss (med byten osv tog det 2 timmar fram och tillbaka), men det kostade bara ÅTTA KRONOR! Har ni hört något så underbart förut eller? Bra för en fattig student som jag själv, som för nuvarande lever på sparpengar då studiemedlet verkligen inte räckte till för att starta upp livet här med böcker, mat och allt som tillkommer.

Kortfattat så flyter livet på bra här. I fredags var det en temafest, min sektion Corax hade luciatema. Det var så kul att se alla olika sektioner utklädda, haha. Och att killar faktiskt klätt ut sig med luciakrona och allt. Det är temafester mest hela tiden, men hittills har jag bara gått på en av dem, och så pubrundan. Lite andra roliga aktiviteter har det också varit. Men det är helt ärligt omöjligt att gå på alla och allting, stressen och bristen på sömn och mat har ju redan satt spår i allas kroppar. Vi kallar det "nollesjukan", haha. Nu sitter jag och njuter av mitt Wi-Fi, och min TV som jag äntligen kan använda ordentligt. Det är ju en smart-tv så jag kan ha massa appar i den. Netflix, Spotify, och så kan jag starta videor via datorn på YouTube som sen spelas upp i TVn. Är helt fascinerad. Bästa investeringen jag gjort tror jag.

Nu ska jag ta ansvar och laga mat och läsa lite i min "härliga" litteratur. Sen blir det mys framför TVn. När jag fått i ordning på allt ska jag visa lite bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar