25 september 2014

Har blivit totalt påprackad med plugg från en dag till en annan. Har två mer estetiska uppgifter som faktiskt ska bli roliga att genomföra, men kurslitteraturen är ju hemsk. Hemskt dyr och tråkig. Har två böcker att läsa ut och en hel del andra kapitel att ta mig igenom. Lyckades ta mig igenom 40 engelska sidor igår i den URTRÅKIGA boken av Stephen Bax. Är väl ett framsteg antar jag.

MEN, vi ska inte vara deppiga för det. Idag hämtade jag ut Örebrogåvan som är en gåva till nyinflyttade studenter som även är medlemmar i Örebro studentkår och som har folkbokfört sig här inom en viss tidsram. 1000 kr som jag ska använda till att kanske unna mig ett restaurangbesök, en klippning och något nytt vinterplagg. 

Tänkte visa min lilla allt-i-allohörna här i lägenheten. Sitter här och äter mat, och skriver just nu faktiskt. Det är en bra plats, för just nu kan jag hålla koll på spaghettikastrullen på spisen bakom mig samtidigt som jag skriver på bloggen. Kan även se på tv samtidigt om jag vill. Bra alltså. 

Slänger med en bild på hallen också, ni skymtar min mysiga säng och min kyl/frys också. Det är en aning stökigt i hallen för att jag har två lådor jag inte vet vad jag ska göra av, och jag har inget skoställ. Och lite brist på klädutrymme. 

Avslutar med en bild på min fina utsikt. Har typ alltid gardinerna fördragna för att de ska bygga och greja, känner mig oerhört iakttagen och det är sjukt jobbigt att vakna på en ledig dag eller dag med sovmorgon klockan 07 för att de håller på. LÄNGTAR tills den dag de är klara med det där satans huset. Jag har iallafall fått lite plantor utanför.

Nu ska jag fortsätta med middagen och KANSKE fortsätta läsa i boken, nåt kapitel iallafall. Ska unna mig lite choklad också, för att jag cyklade fram och tillbaka till tre olika affärer med enbart en fungerande hand. Woop! Imorgon kommer Andrea också. Woop #2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar