30 augusti 2014

Självklart måste jag ägna ett inlägg till Thomas Stenström senaste skivsläpp "Fulkultur". Jag har inte hunnit lyssna flera gånger på albumet, förutom vissa låtar som jag redan älskar. Tycker att det är så roligt att han fått ett stort genomslag efter "Slå mig hårt i ansiktet", fastän han förtjänat att få ett för länge sen. "Nåt annat, nåt annanstans" är ett av mina favoritalbum och han är en sån grym människa! Såg honom första gången i oktober 2011 på Hovet, när jag var där för Twilight Fan Event. Fastnade för "Detsamma" som han spelade och sen dess har jag fått se honom två gånger till. Magiskt. En gång på Liseberg år 2012 och sedan samma år på ett hotell i Södertälje i december. Den sistnämnda gången fick jag även möjligheten att träffa honom! Han satt med sitt band i ett hörn av lobbyn och drack en öl medan Isak Toe vs. Strand tagit över scenen. Sällan har jag varit så nervös som när jag gick fram till honom, haha. Han frågade efter en stund vad jag hette och jag sa mitt förnamn, varpå han frågade om det var jag som var Emilia Hudatzky. Dog där och då. Ja, svarade jag, och då sa han "jag vet vem du är!" och log väldigt fint mot mig. Antagligen för att jag hade lämnat ett par kommentarer under hans Facebookposter, något inte alla alltid gjorde. "Jag ser alltid så rädd ut på sådana här bilder, fast det är jag ju inte", sa han sen när han stod där med armen om mig. Han luktade gott och var extremt snäll. För att göra en lång historia kort: lyssna på albumet och njut av denna människa i allmänhet. Han blir bara större och större och det har han gjort sig så, så välförtjänt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar