17 augusti 2014


Idag jobbade jag för sista gången på iallafall minst en månad - men helst återvänder jag inte först i oktober. Sedan mars 2013 har jag inte haft ett sådant långt uppehåll från jobbet, det längsta kan nog vara två veckor, kanske nästan tre. Det känns sjukt konstigt och även fast jag senast idag stod där i världens kaos och kämpade på samtidigt som jag svor för mig själv så kommer jag faktiskt att sakna jobbet. Först och främst pengarna, men självklart alla kollegor och de trevliga människor man faktiskt får prata med. Samtidigt som jag är lättad och glad känns det lite vemodigt. Är även stolt över att jag tagit mig igenom sommarens jobb ännu en gång, och allt jag åstadkommit under mina 1,5 år där! Från att inte ens fatta hur kaffemaskinen funkar och lite nervöst stå i kassan till att springa runt i driven, få lära andra människor hur saker funkar (superkul!) och även ibland samtidigt vara serviceansvarig eller ansvarig för skiftet. Ibland suger det verkligen att vara på jobbet när ingenting funkar, men mina sista dagar på jobbet har varit superbra. Trots totalt kaos, trots trasiga kortläsare och trots att jag igår jobbade ett tiotimmarspass. Det är de man jobbar med som gör allt bättre. Världens bästa team!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar