21 augusti 2014


Har spenderat två nätter hos Andrea. Som vanligt har vi gjort det vi är extra bra på - äta. Och skratta. Jag var en extra snäll syster och slank in på Ica Maxi innan jag åkte hem till henne och handlade middagsvaror och annat gott som en liten överraskning. Hade såklart planerat ett recept också, som syns på bilderna ovan. Det blev färsk pasta med kyckling i citronsås bestående av creme fraiche och grädde, som även fick sparris tillsatt mot slutet. Det blev supergott och detta kommer jag laga flera gånger! Åt avokado och fetaost till det. Så sjukt gott blev det. Det blev även mycket över, så dagen efter kokade vi resten av den färska pastan och värmde upp såsen, samt skar upp resten av sparrisen och kokade en kort stund med pastan. Drömmig rätt!!! Vi har mellan våra matkomor hunnit gå runt på stan också. Jag fyndade ett par mörkblåa jeans för 100 spänn, förutom att jeansen som vanligt är för långa för korta jag satt de som en smäck. Har också hunnit göra tråkiga vuxengrejer som att fylla i ansökan för bostadsbidrag och adressändring. 

Imorgon ska jag åka till tandläkaren och laga ett hål, och sen åka på gardinjakt med mamma. Är lagom irriterad då jag sökte upp tandläkarvård för typ ett halvår sen för att jag hade hemska besvär med en tand. Efter många tester blev diagnosen typ "du borstar dina tänder för hårt" (???) och problemen fortsatte men ebbade ut lite. I tisdags på röntgenbilderna upptäckte de dock att där fanns ett hål. Ska bli skönt att få problemet överstökat dock. Tuggar typ inte på vänster sida längre när jag äter för varma eller kalla saker för att slippa få ont. Så snart ska jag söka upp en film på Netflix och förbereda mig mentalt inför imorgon bitti, haha. Jag gillar verkligen inte tandläkaren längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar