25 juli 2014

På senaste tiden har det som alla vet varit riktigt varmt ute. För några dagar sen väckte mamma mig typ halv åtta när jag skulle till jobbet, och jag mumlade lite halvtrött att hon kunde öppna fönstret. För det var verkligen en bastu i rummet. Så sa hon att det var öppet??? Minst sagt svettades jag mängder på jobbet. Det har jag visserligen gjort hela veckan.

Igår efter jobbet bytte jag om till bikini och så åkte vi ned till sjön som är två kilometer härifrån.

 Vi grillade kycklinghamburgare och korv på vår minst sagt söta och portabla grill.

Igår när jag stämplade ut och lämnade jobbet så hade jag två dagar av ledighet framför mig efter typ åtta dagar i rad med svettigt, kaosigt jobb. Nu är det en dag kvar. Iallafall så firades det med en av de (just nu) godaste blanddryckerna på flaska. Min syster tycker att den är vidrig men det gör inte mig någonting då det inte var jag som skulle köra hem. Sist vi grillade hamburgare så brände vi typ allihopa hahaha. Inte denna gång, dock!

Idag har jag stekt i solen och badat, badat och badat. Imorgon ska vi spendera lite kvalitetstid med pappa i solen! Ska njuta ordentligt eftersom det är uppstigning 07.30 på söndag och det sätter startskottet för två veckors jobb med typ två dagar ledigt. Dock jobbar jag ju inte 24/7 så lite saker kommer jag hinna med! På tisdag jobbar jag 22-06 för första gången. Är lite orolig över hur jag ska hålla mig vaken efter typ 03. Det är då jag brukar bli som tröttast. Eftersom jag inte dricker kaffe ska jag inhandla ett par RedBull eller liknande. Sista och första gången jag drack en Monster kunde jag knappt sova på två dygn (det är sant). Så den tror jag att jag skippar, hehe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar