18 juli 2014

Om cirka 45 dagar flyttar jag hemifrån. Och samma dag börjar jag universitetet. Det känns sjukt läskigt men det ska bli skönt att få bestämma mycket mer själv (fast samtidigt inte). 

Jag kommer att ta så långa och så varma duschar jag vill.



Något som alltid kommer finnas i mitt kök (min kokvrå) är majonnäs, avokado, ägg, salladsdressing, ketchup, aromat, chaipulver och choklad. Några av livets grunder.



Äta middag framför tv:n? No problem! TV:n är ju ändå i samma rum som köket.

Något som aldrig, eller åtminstone väldigt sällan kommer finnas i mitt kök/min kokvrå är tomater. Eventuellt vid tacos eller vid tillagning av olika såser och grytor. Men jag gillar verkligen inte tomat.

Kan garantera att jag kommer ringa hem och fråga "kan man tvätta det här med det här" och dylika saker.



Framför allt kommer jag säkert ha väldigt roligt, men innerst inne kommer jag sakna det som just nu är mitt hem. För det är ju oftast så att när man väl flyttat hemifrån, så återvänder man inte. Man är enbart på besök trots att man kommer hem-hem. Kommer sakna mina gröna väggar och mitt stickiga golv. Kommer sakna att ligga på kvällen och höra mössen krafsa i väggarna (ja, faktiskt). Kommer sakna hunden och katterna och vår stora tomt. Men jag är ändå väldigt spänd på vad Örebro har att erbjuda. Sen kommer ju också Victoria att bosätta sig i Örebro och plugga på universitetet. Vi bor inte ens i samma stad nu, så det ska bli riktigt kul. att fortsätta plugga på samma ställe! Denna gång minus allt tågåkande ihop. Herregud, 45 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar