5 juli 2014

I torsdags var vi i Norrköping för Harry Potter - The Exhibition! Jag körde typ hela vägen dit, vilket var kul men ganska jobbigt då jag var trött sen dagarna innan. Utställningen var supercool - såklart - men den kunde ju inte mäta sig med Warner Bros Studios i London på något vis. Men det var en rolig dag.

OBS: har alltid sagt att jag inte ska vara en sån som lägger upp en jäkla snapchat på bloggen, men den är väldigt passande. Jag har även alltid sagt att jag inte vill vara en sån som bor i nåt område med töntiga gatunamn (typ nybyggda Fårhushagen här i Strängnäs där alla gator är relaterade till typ syslöjd, ull och grejer), men nu ska jag ju flytta till ett "kryddkvarter" med ett samlingsnamn Kryddkrassen, där alla gator är döpta efter kryddor. Basilika är min. Så ja, nu går det redan utför. 

Anyhow - vi gick runt i lite affärer och jag höll mig till att köpa en tröja som var nedsatt till 100 kronor, det vill säga en tredjedel av priset. Den var värd det, JAG var värd det och nu är det slutshoppat på ett tag. Med undantag för heminredning! Jag köpte ett påslakanset på Hemtex, för jag har lite pengar från studenten som jag ska lägga på saker till lägenheten. Och eftersom utställningen bara händer en gång i livet, så köpte jag en mugg som har följande text: "Dobby is a free elf". Det är typ det bästa citatet från HP så jag slog till. Ska inviga den när jag flyttar passande nog. 

Apropå lägenheten, där var vi igår! Körde till Örebro och vi irrade runt i över en halvtimme för att hitta rätt när vi väl kommit fram efter ca 1,5 timme. Hela huset är en byggarbetsplats, så det var intressant att gå in. Men en lägenhet på andra våningen hade de färdigställt och den fick vi se. Själv ska jag bo på första våningen, i lägenheten ni ser på bild som är betong, plast och tejp... Kommer bli så fränt att komma tillbaka i september och se hela huset färdigt! Det var iallafall jättefint och inte lika trångt som jag föreställt mig, det är rätt stor hall och stort badrum. Själva boytan där köket är, är ju såklart begränsad, men det kommer att lösa sig på de mest mysiga vis. 

Idag har jag som vanligt jobbat, precis som hela veckan. 14-23 var det igår och så 10-14 idag. Ett kort pass idag, men jag somnade typ 01.30 så jag var rätt mos imorse. Speciellt efter gårdagens jobb. Imorgon är det 13-22, sen ett kortpass till och sen GÖTET!!!!!!!!!!!!!!! Och Gävle!!!!!! Fyfan vilken bra vecka jag kommer ha nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar