28 juli 2014

En dag i solen

I lördags var det en "pappa-dag"! Vi möttes upp i stan och åkte sen bil till Mariefred. Där bytte vi till en båt och det var väldigt skönt med sjövinden eftersom solen låg på rejält. 


Båten gick till Taxinge och där finns det en ganska stor badstrand och stora grönområden. Men vi gick till slottets områden för att fika. Victoria jobbar på slottets café, det som också kallas "Kakslottet". Tyvärr (för mig) är hon utomlands nu så jag kunde inte gå dit och vara en jobbig kund. Hade varit värt det dyra fikat faktiskt. 

Vi satte oss iallafall en stund på den här drömmiga platsen. Tänk att ha en sådan här oas i trädgården där hemma?

Vi var inte så länge i Taxinge, kanske två timmar. Efter det fick vi gå en bit till museijärnvägen. När vi var små åkte vi ganska ofta (kändes det som iallafall) med vad som vi då kallade "tuff-tuff-tåget". Var alltså en ganska nostalgisk upplevelse. Det är ändå rätt häftigt att de bevarat det och fortfarande kör det. Tågspåret går förbi stora ängar, sommarhus och sjöar. Mysigt!

Med typ en halvtimmes dötid innan tågets ankomst blev det en hel del bilder. Jag ÄLSKAR den här klänningen. Hittade den på H&M i Nordstan när vi var i Göteborg och jag visste direkt att jag skulle ha den till varje pris när jag såg den hänga där. Trodde den skulle kosta ett par hundra, men den kostade enbart 99 kronor (!!!). Tog den sista storleken som fanns och bestämde mig för att den skulle passa. Det gjorde den, helt perfekt också.  

Kisar lite mot solljuset med kameran i handen. Lockade tofsen dagen till ära också. Alltså klänningeeeen. Ska visa bilder på ryggen på den någon gång, den är jättefin där bak. Måste hitta fler bra tillfällen att använda den. Och något annat: det var så länge sen jag fotade med systemkameran men i helgen gjorde jag det och nu har jag även senaste Photoshop på datorn (tillfälligt om jag inte lyckas hitta ett bra sätt att hacka det, vilket jag inte gjort ännu). Ska alltså pilla lite med bilder där nu och ikväll! Samt gråta över litteraturlistan till första kursen. Bara de två första böckerna, av typ tio, går på 500 kronor. Kan väl hoppas på att hitta någon begagnad bok. Idag har jag jobbat ett kort pass och imorgon ska jag vila upp mig innan det är dags för 22-06. HOPPAS på sol så att jag kan sola!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar