19 juli 2014

Bjuder på en gammal bild mest för att jag måste pränta ned denna hemska dag i skrift. Gnäll är på väg så om du hade hoppats på ett roligare inlägg, sorry. Men det här kan vara ganska komiskt också. Idag jobbade jag 07-15 och det var inte så hemskt, minus biten att vakna halv sex. Tänkte att detta kunde bli en kul jobbdag då det var roliga människor som skulle jobba. Så jävla fel jag hade??? Började med att combon, som gör att vi kan servera milkshake och glass, pajade helt. Det sprutade glass över hela stället. Glutenbrödet var slut och sen pajade pommesfritösen med en smäll, och vi befarade att det skulle börja brinna ett tag då det började ryka och lukta riktigt illa. Samtidigt var det kö till båda dörrarna och full DT-skärm (=alla medarbetare vill egentligen inget hellre än att låsa alla dörrar och sluta släppa in folk). Vissa hade förståelse, vissa inte, så det har varit hur många som helst som tagit ut sin ilska på mig idag. Typ som att jag har stått och sparkat på fritösen med målet att förstöra för allas middagar och ha sönder den. Ungefär så blev jag behandlad. Vi medarbetare har typ skrattat uppgivet och svurit över hur elaka vissa människor är. Känner mig sådär lagom peppad för att åka tillbaka imorgon och jobba 07-16. För hela veckan på jobbet har verkligen varit traumatisk, det har alltid varit något som pajat eller tagit slut. Häromkvällen gick en säkring och allt slutade fungera, precis allt, och vi kunde inte sälja något på typ en timme (inte ens trådlösa telefonen funkade). Men, ingen dag är den andra lik iallafall! Känns sjukt konstigt att jag har typ en månad kvar på jobbet. Sen går jag på semester i två veckor och sen flyttar jag. Efter det får vi se när jag återvänder för att jobba ett pass eller två. Även fast vissa jobbdagar är riktigt jobbiga och tuffa, så är jag ändå väldigt glad att jag fick jobb där. Det är inte alla som klarar av att jobba på ett sånt ställe och jag har lärt mig så mycket och utvecklats som person. För att inte glömma att jag kunnat spara pengar till att betala körkortet, de resor jag gjort och de saker jag köpt. Totally worth it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar