8 juni 2014

STUDENTEN 2014
Morgonen började tidigt, jag vaknade klockan halv fyra för att jag inte kunde somna om. Halv sju var det champagnefrukost i Rothoffsparken. Det var kallt - men regnfritt - så vi var glada och taggade! Här står vi framför flaket strax innan vi började pynta det innan studentlunchen. Vi var lite sent ute med det. Så fina alla var! 5 av 6 killar närvarande på fotot, haha.

13.00 var det dags för utspring! Sjukt galen känsla när vi räknade ned de sista 30 sekunderna tillsammans. Jag har inte sprungit på över sex veckor, tills i fredags då. Det tog emot så jävla mycket i foten att springa men jag klarade det iallafall!!! MOT FRIHETEN (och ångesten).

Hittade inte min familj först, men letade rätt på dem till slut. Hade inte träffat mamma på nästan en vecka så hon fick en stor kram först. Hon hade gjort ett jättefint plakat med en supergullig bild. Min moster och hennes man samt min halvbrors låtsaspappa som är en vän till familjen var även där, vilket jag inte förväntat mig. Så det var skoj. Det var en helt sjuk känsla att plötsligt stå där och ha SPRUNGIT UT. Tagit studenten. Slutat gymnasiet. Det är fortfarande inte helt klart för mig än. SAMED11 finns inte mer? Gråter lite.

Tog 100.000 foton. Ser ni förresten vilken jävla tur med vädret vi hade?! Inte en regndroppe först 17.00 då jag var på väg hem. Men det var lokalt så i Strängnäs var det fint väder. Tyvärr syns inte min finfina studentklänning så mycket här!

Vid 14 hoppade vi upp på vårt väldigt stora och fina flak, korkade upp igen och det var väl här det kändes väldigt mycket att vi tagit studenten. Att vi KLARAT OSS IGENOM SKOLAN, genom GY11 och alla våra 12 skolår (antar att det är 12)! 

MAGISKT. Vi märkte även att en annan klass på en annan skola på något vis gjort en total rip-off på något vi faktiskt kom på själva: A+A+A+E = D, ta en sup och le. But we were all in GY11 together så det är okej. Ska bli skönt att slippa betygssystemet (!!!!). Men vi gjorde som lakanet sa samt sjöng, dansade, firade, skrattade. När vi skulle av flaket sjöng vi en sista låt, kramades och skiljdes åt för stunden.

Min syster tog massor av bilder (ja, hon har tagit i princip alla bilder här). FYFAN vad kul vi hade på flaket!!! Ville aldrig gå av.

 Taggad, glad.

Bästa tutan ever.

Här är en del av klassen i mörkret på studentlunchen, och här är en del av klassen på kvällens förfest hemma hos Anna. På lunchen fick vi veta att vi skulle springa ut FÖRST!!!!! Under trean har vi haft olika utmaningar, och under studentveckan hade vi den sista. Då låg vår klass på delad tredjeplats, och vi dominerade i den sista och till slut tog vi förstaplaceringen och sprang först ut på Strömsholmsbron. Så jävla bra vi ääääär!


Här är lilla jag på mottagningen. Måste fotografera båda klänningarna någon gång, det här är den andra. Jättefin överlag, men riktigt fin i ryggen! Var jättekul att många kom och ville fira.

Skulle kunna posta bilder från min student i evigheter. Det var verkligen den bästa dagen i mitt liv, minus att det var totalkaos på Harrys på studentfesten och två personer blev knivskurna/knivhuggna och flera blev misshandlade. Men jag lät inte det stoppa mitt humör! Vill nästan pina mig igenom tre år till för det här, det var det bästa jag upplevt. Och jag är stolt över mig själv, min klass och framför allt mina betyg. Jag är stolt över att jag orkat när det känts som att jag vill gräva min egen grav, och att vi tillsammans har tagit oss igenom de här tre åren. John Bauer, JB-gymnasiet, Hammarskjöldsgymnasiet och till sist Grillska Gymnasiet. Många namn, samma skola. På min mössa samt alla andras stod det i alla fall John Bauer. Det var där allt började, det var där vi träffades. Vilka jäkla bra år vi haft. Världens bästa klass. SAMED11.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar