14 juni 2014

02.35
Och jag är vaken. Idag har varit en konstig dag. Sov väldigt bra, men så fort jag vaknade läste jag i Körkortsboken. Åt frukost, pluggade mer, bara kände stressen välla upp (helvete vad jag ska fira när det här är avklarat). Fick ett pepptalk av mamma, körde bil till jobbet och trots att jag slutade 00.00 och har mött många otrevliga människor idag, fått senapsvatten i ögat och haft olja och stekflott blandat med diskmedel på händer, armar och kläder så är jag på något vis plötsligt på bra humör. Nu börjar jag bli rätt trött och borde antagligen sova. Min dag senare idag kommer se likadan ut. Vakna, plugga, köra bil, jobba. Känns konstigt att stå på jobbet, när jag tänker efter. Tekniskt sett är det inte ett extrajobb längre och såklart inget sommarjobb. Är visserligen deltidsanställd men eftersom jag inte längre går i skolan borde det väl räknas som ett "riktigt" jobb? Idag är det en vecka sen studenten och först nu börjar jag landa och tänka på såna här saker. Går inte i gymnasiet längre??? Lär flytta i höst? Bo ensam? 

När jag var typ 10 ville jag flytta hemifrån för att jag kunde dricka läsk när jag ville. På allvar - det var därför jag ville bo själv. Nu är jag 18 år och längtar efter att få bo själv, men samtidigt är det rätt läskigt. Kan lugnt säga att mina tonår gått för fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar