17 maj 2014

Nu säger jag det officiellt: sommaren har anlänt! Vädret vände från regn och kalla vindar till solsken och VARMA vindar. I helgen är jag ledig från jobbet och därför tog jag idag tag i att städa rummet supernoga (minus garderoben, försöker ignorera att den finns just nu). Sen satte vi upp studsmattan och efter det la jag mig och solade på den i typ två timmar. Så så så skönt och avslappnande. Äntligen. Vi hoppar aldrig på studsmattan, men den åker upp varje år numera för att det är en perfekt plats att sola på. På baksidan av tomten är det också väldigt öde från alla sorts människor då det är åkrar, skog och fält mellan oss och grannarna så det är skönt att man kan sola ifred. Ikväll fortsätter avslappningen och då är det jag i nya sovkläder under nytvättade sängkläder med en chokladkaka och lite serier. Kalla mig livsnjutare för i helgen är jag det. Känner redan att sommarlovet börjat för nästa vecka går jag i skolan två dagar bara, är sen ledig en vecka och nästan hela veckan innan studenten. Studenten är om mindre än tre veckor. Aaah. Känns som att saker blir bättre när det är soligt. Är också sjukt glad för att min fot har bättrat sig ganska fort. Fortfarande svullen och det gör ont till och från när jag går, men med tre veckor till utspring känns det bra att veta att jag kommer klara av att springa vid det laget. Tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar