26 april 2014

Åh, vill tillbaka hit! Det här var en av de mest slående vyerna i London. Är så glad att jag inte gjorde illa foten innan London, haha. Nu missar jag visserligen Valborg, massor av jobb och tillfällen att köra bil. Men samtidigt är jag glad att foten inte är bruten och att jag inte bröt nacken eller något. Det hade ju kunnat gå riktigt illa. Var på akuten idag ganska tidigt efter en sömnlös natt, och frustrationen av att knappt kunna ta mig till badrummet på morgonen utan att gråta av smärta. Det var sååå segt och nervöst. Men efter timmar av väntande, undersökningar och frågor och lite smärtsamma bilder på röntgenavdelningen kunde de fastställa att jag har stukat foten. Lättnaden!!! De lindade om foten och jag utbrast lättat "studenten är räddad" och sköterskan peppade mig med att jag säkert kunde ha högklackat då om jag ville. Fick med mig papper om rehabiliteringsövningar och ett par kryckor hem. Åt på Max efteråt, kom hem och har latat mig i soffan sen dess. Foten känns redan lite bättre, smärtmässigt i sittande läge. Jag vet att det är en lång väg kvar att gå, men jag ska verkligen ta det försiktigt och göra de där övningarna. För jag ska springa på utspringet, inte halta efter alla andra. Det är mitt mål! Samt att kunna sätta mig bakom ratten snarast....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar