14 mars 2014

Reprisbild och en ganska välkänd text på - men jag insåg idag att jag ger mig själv alldeles för lite självcred ibland. Det är ingenting nytt och så har det alltid varit. Jag har bra betyg i skolan men ändå klappar jag inte mig själv på ryggen och säger "förjävla bra kämpat" när jag vet att det ligger många timmars plugg (dygn???) bakom alla resultat. Ett exempel är psykologiprovet vi nyligen hade. Jag kände inte att det gick jättebra och siktade in mig på ett lägre betyg, för att inte göra mig själv besviken. Jag fick högsta. Att jag inte ens kunde tro det om mig själv, och att jag mest "mm tack" när vår lärare sa "bra jobbat" säger ju en hel del. Min första körlektion är ett bra exempel. Började typ i katastrof men slutade bra. Han frågade mig vad jag tyckte om min egen prestation och det enda jag sa var "den var väl okej". Jag ska alltid tro det värsta om allt, till och med mig själv, och om någon vet hur man slutar med detta vill jag gärna veta. För det är faktiskt okej att ge sig själv cred och säga att man gjort ett bra jobb. Man får vara lite självcentrerad ibland. Och jag känner att jag behöver lära mig hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar