25 mars 2014

1) Äntligen kan jag använda mina Converse som jag köpte för månader sen! 2) Var i Stockholm igår med klassen och hängde i Gamla Stan i solskenet. 3) Fikade en briljant fika - chailatte och morotsmuffins. 4) En bild på Bomben för att han var så mysig och busig i lördags.

Igår var en mysig dag och idag var en riktigt kass dag som jag inte orkar gå in på. Vill mest sova men först ska jag se på Ryttareliten. Angående ryttare måste jag bara prisa 'min' fina pålle som var så duktig i lördags! Först var han jättejobbig och jag tänkte att det skulle gå åt helvete. Men han kändes riktigt fin så jag red lite på banan och det gick väldigt bra. Lite mindre bra i traven så jag lät bli galoppen för att inte bråka med honom. Men Daniella som äger honom har börjat jobba lite mer på honom på senaste tiden. Han är ju ändå ett varmblod och ganska ung, så han har inte blivit skolad i exakt allt i ridningen. Så varje ridpass är liksom olika. Går det så går det, går det inte så är det ingen idé att vara envis och försöka få honom med på noterna varje gång. Men i lördags var det verkligen skillnad på honom och det var jättekul! Hoppas det fortsätter i den riktningen. Men springa runt omkring mig i cirklar utanför hagen och nästan springa ned i diket igen kan han låta bli, jag vill gärna behålla mina fötter och hans ben intakta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar