11 januari 2014

Vaknade imorse. Såg på Facebook att snön kommit (ni vet hur det brukar vara), ställde mig upp vid fönstret och blev aningen bländad. Gick och la mig igen, måttligt missnöjd. Snö är fint så länge man är inomhus. Men snö är bara kaos för mig, och jag har enbart dåliga associationer. Ramla med cykeln, behöva gå till bussen i snöstorm i mörkret, tågförsening efter tågförsening. Ändå måste jag pallra mig ut i helgen, i den hemska snön. Ikväll ska jag till Eskilstuna, sen ta nattbussen hem och hoppas att jag inte dör på vägen på grund av halkan, och imorgon ska jag till stallet. Imorgon är det även två veckor tills jag fyller år, wooo! Det enda jag önskar mig hittills är nog körlektioner och en resväska. Det där jäkla körkortet, alltså. Min personliga deadline är iallafall innan sommarlovet, det borde jag klara. Alla i klassen har tagit körkortet åtminstone samma vecka de blivit arton, men det måste man ju inte göra. Även fast det skulle vara skönt att ha det gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar