1 januari 2014

Jag tycker det är helt sjukt att 2013 har gått så himla fort. Det känns som igår när det var vinter och jag fick springa i snö och på is genom hagen för att försöka få med mig hästen in, det känns som igår när vi satt på Aborrberget efter sommaravslutningen och hade en sån himla grym kväll. För att inte prata om alla timmar jag spenderade på jobbet i somras, och 28 juni när jag äntligen såg The Script. Det känns som igår när jag låg på Lögarängens gräs i Västerås och hade picknick. Det är helt sjukt, på riktigt. Nog för att jag kommer sakna 2013, men 2014 kommer bli så mycket grymmare. Och jag ska verkligen ta vara på varenda minut. 

2014 kommer bland annat bjuda på:

Min artonårsdag





Behöver inte ens säga hur taggad jag är. Jag är rädd för att bli äldre, men jag är trött på att behöva vara minst och inte kunna följa med ut. Sen får man ju göra andra roliga saker när man är äldre. Negativt är ju dock att man inte längre går som barn på många ställen, hehe. *snål*

London

Jag har typ aldrig varit utomlands. En gång när jag var sju när vi åkte till Österrike för att hälsa på släkten, och en gång när jag var tretton (tror jag) när tyskagruppen åkte till Ratzeburg några dagar. Inte så mycket att skryta om, men nu bär det av till ett ställe jag alltid velat besöka. London! Ensam. Ja, Victoria följer ju med såklart. När jag jobbade som mest i somras och tyckte synd om mig själv så hade jag my eyes on the prize: en utlandsresa nästa år. Och nu ska den bokas. Yes!!!

Studenten

Jaaaaaaa! Det vi alla har väntat på enda sen skolan började bli sådär jobbig och man behövde tänka på betyg. Och allt kul som leder upp till studenten, kryssningen och så fester och liknande. Ärligt, det här är vårat år. Vi har pluggat röven av oss allihopa, för det vet ni är sant, och nu är det vår tur att få roa oss och njuta vårt sista halvår innan verkligheten kommer och knackar på dörren. Det kommer bli det bästa halvåret i mitt liv, men samtidigt är jag rädd. För efter studenten kommer verkligheten, och om fyra månader bör jag ha bestämt vad jag vill göra i höst. Jag vet inte än, och det skrämmer mig. Men jag tänker fokusera på det roliga så länge jag kan.

Och idag har jag köttat 13-22 som en start på det nya året, haha. Jag gråter dock inte - dubbelt betalt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar