17 januari 2014

Har varit en jobbig vecka. Jobbiga dagar, speciellt de senaste dagarna. Det har dock varit en hel del skratt också mitt bland allt det där som fått mig att vilja kasta mig i en snövall och stanna där för evigt. Nästa vecka är det dock inte fokus på tråkigheter - nu är det äntligen helg och bara nio dagar tills jag blir arton, helt galet. Började räkna ned när det var 388 dagar och nu är det 9 dagar. Va??? Imorgon ska jag jobba tre timmar, och söndag blir det stallet. Ska klämma in städning av rum och plugg också. Sen är det en skolvecka att ta sig igenom innan det är helg och födelsedag! Eftersom mina kompisar älskar att retas för att jag inte är arton (vilket faktiskt är kul), så har jag gett dem tillstånd att retas hur mycket de vill fram tills jag fyller. För sen kan de ju inte det, vilket kommer vara lite tomt faktiskt. Får dagligen höra någon kommentera elakt om 96:or för att sedan säga "hahahaha oj förlåt, menar ju inte dig såklart". Men det är lugnt, jag brukar också fälla en del kommentarer. Har aldrig känt mig som en 96:a, att jag faktiskt är yngre än alla andra har aldrig varit något problem. Så pass att folk faktiskt har glömt att jag inte är lika gammal som de andra. Minns förra året jag fyllde, och jag kom till skolan måndagen efter helgen. Hence frågade mig hur det kändes att var arton, och sen kom han på att jag inte var arton... Utan "bara" sjutton, haha. No more of that! Nu är det min tur att ha lite roligt. 2014 kommer bli så jävla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar