30 januari 2014

Hallå hallå. Livet som arton är hittills helt okej! Det känns ju inte så mycket annorlunda. Har betalat faktura och beställt ett nytt bankkort. Imorgon är det äntligen fredag, det har varit så hemskt väder på senaste tiden och ingen plogar här ute så man ser inte vart vägen går i princip och så blåser det så himla, himla mycket. Detta leder också till att mitt rum är runt 13 grader kallt (känns som mindre!) och jag fryser så mycket inomhus också, haha. Men på lördag ska jag kriga i stallet och sen skynda mig för att bege mig till Eskilstuna för middag och sen lite drinkhäng någonstans. Och imorgon ska jag hem till min syrras nya lägenhet efter skolan, ska bli kul! Om jag hittar dit. Vet vilken buss som går men vet inte vart jag ska hoppa av, haha. Vilse i Skiftinge? Låter inte så roligt. 

Idag var jag förresten hos körskolan och pratade om lite olika alternativ. Eftersom jag ska betala körkortet och allt kring det för egna pengar, så har jag världens ångest. De startar sina teorikvällar på tisdag så jag måste skriva in mig då, senast, och jag vet inte hur jag ska göra. Köpa ett större paket, eller vänta lite. Det kommer oavsett hur jag gör kosta så mycket pengar, och allt kul jag ska göra nu i februari och mars kommer också vara väldigt dyrt. Tack och lov jobbade jag mycket i januari, vilket kommer väga upp utgifterna lite! Körkortsutgifterna kommer ju dock ta låååång tid att spara ihop igen, haha... Suck. Åh, pengar. Sånt problem. Kanske borde utnyttja min nya ålder och handla lite Triss.

Ska slänga upp någon bild från artonårsfirandet imorgon! Nu ska jag plugga lite.

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott!! :D

    sv: Åh förstår din panik! Jag hade faktiskt bh under min julklänning. Hade en bandlös bh som var precis så låg att den inte syntes. Så testa om det funkar! Annars skulle jag nog ha kört med freebra/byebra :P

    SvaraRadera