6 december 2013

Ungefär en månad för sent, om inte mer, så har snön hittat hit. Såhär i GIFen ser det ju jättetrevligt och fint ut, men sanningen är ju att det är is på varje gata och trottoar, det blåser stormvindar och man får snö i ansiktet och överallt. När jag skulle hem hade cykeln blåst omkull och cykellyset frusit sönder så jag fick sparka på det tills det vaknade till liv (våld kan lösa vissa saker). Sen är det ju öppet fält när jag cyklar hem vilket ledde till att stormvinden blåste ned mig i diket i princip, för att det är så himla halt. Kom hem och tryckte i mig mackor och oboy. Är så redo för den här helgen. Ska sova, kanske plugga och städa och jobba ett kortpass. Men det ska bli sååååå himla skönt. Den här veckan har varit så stressig och nästa vecka kommer också bli det. Har gjort ett prov som avgör mitt betyg i religion, och ska lämna in ett psykologiarbete som står för cirka 80 procent av kursen då det har varit strul med vikarier. Kul. Ikväll firar vi mamma också, hon fyller år. Trotsade snöstormen och gick från tåget till stan på de hala trottoarerna för att köpa en smarrig Almondytårta på Coop. Så den tänker jag faktiskt njuta extra mycket av.

P.S. Nu dröjer det väl inte heller länge tills tågkaoset börjar, haha! Wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar