20 december 2013

Reprisbild

Igår fick jag jullov, och jag är helt förskräckt över hur fort den här terminen har gått. Jag har haft noll plugglust hela terminen, men ändå har jag kämpat mig igenom det och på något vis har jag fått jättebra resultat. Allt detta samtidigt som jag har jobbat nästan varje helg hela terminen med undantag för senaste månaden. Allt går om man vill, det handlar om att aldrig ge upp! Det är faktiskt sant. Igår eftermiddag ringde jobbet och frågade om jag kunde komma in och jobba. Så jag jobbade igår kväll också, men jag har inte så mycket jobbtider nu i december så extratimmar är guld värt. Den här månadens lön, studiebidrag och lite till kommer att gå till att boka resan och nästa lön ska jag lägga undan helt till fickpengar. Det är några månader kvar, men innan vi lämnar landet hoppas jag på att ha tagit körkort, vi får se hur det går men det kan vara mitt långsiktiga mål. Innan studenten ska det vara gjort i alla fall, jag tänker inte känna press utan ta det i min egen takt. Tack och lov att jag fick jobb förra året, annars hade jag aldrig haft råd hehe.... Men lite kul ska man få ha också, så dagen efter julafton ska vi tackla mellandagsrean! Sen ska jag faktiskt hålla shoppingen på en låg nivå tills i april då vi åker. Känns lite roligare att kunna handla saker där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar