15 december 2013

Har i princip legat däckad i sängen sen i torsdags kväll, och kommer vara hemma från skolan även imorgon för att bli ordentligt bra. Jag ser ut som en zombie. Någonting jag gjort är att se på mycket serier och filmer. Nu på morgonen tog jag en helt random film och tittade på, The Way Way Back. Den var faktiskt riktigt bra.

Filmen handlar om Duncan, som är en väldigt blyg och i mina ögon en väldigt socialt osäker person. Han tvingas åka till sin mammas nya pojkväns sommarhus vid havet, och känner att han gör allt annat än att passa in. Detta leder till att han hittar Owen, som äger områdets vattenpark och Owen som själv vet hur hårt tonårslivet kan vara ger honom ett sommarjobb på parken. Man måste nog se filmen för att fatta, jag var själv lite tveksam till beskrivningen men filmen var verkligen superbra och innehåller mycket komedi men även sådant där hjärtskärande allvar. Kolla på den!


2 kommentarer:

  1. Åh! Älskar filmen du har som överskrift!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt aldrig sett, jag tog det från en låt. Menar du denna? http://www.imdb.com/title/tt0386117/ :)

      Radera