31 december 2013

Det här ska väl föreställa en slags årsresumé, jag ville försöka mig på att göra en trots att 2013 inte alls varit händelserikt och trots att jag inte har så många bilder från i år heller. 

Januari
I januari hände ingenting speciellt. Andra terminen av andra året på gymnasiet, och jag fyllde 17. Det var väl det som var viktigt ungefär. Det var snöigt och jobbigt.




Februari/mars
I februari fick jag jobbet på McDonalds, och jag började i mars - jag har återanvänt bilder som jag la upp då också, haha. Jag spenderade också en del tid i stallet med Andrew, min dåvarande medryttarhäst! 

April
April minns jag som en bra månad! Påsk, påsklov, poserande i hattar på H&M tills vi fick en vänlig tillsägelse "ni får inte fota här inne", och sedan fick jag träffa Robin Stjernberg, något jag velat göra HUR LÄNGE SOM HELST. Jag var helt lyrisk och det var så jävla härligt, han är en super människa och ja, det verkligen ägde, haha. Matilda fick såklart följa med!


Maj
Också en bra månad. Ganska tidigt in på maj så åkte jag till Gävle och hälsade äntligen på Nadja. Vi hade det supermys och såg på Deutschland Sucht Den Superstar och låg och ropade och fangirlade i soffan om vartannat (alltså, jag säger detta ärligt och skäms inte ens, jag är sjutton år gammal och när det gäller bandkillar är jag fan lika svag som alltid). Åt god mat också, tydligen. I slutet av maj åkte jag och Andrea till Stockholm och Gröna Lund, vilket var superkul. Jag hade också en slags obession med KitKat, det är sjukt gott ju.


Juni
Sommarlov, grillkväll med vänner för att fira in den, jobb, sola, hästen, jobb, jobb och THE SCRIPT!!! Alltså, sommarens höjdpunkt (om inte årets?) var verkligen The Script. Har väntat sen 2008 på att få se dem live och i år var det äntligen dags. Köade i tretton timmar, och fick blåmärken för att vi stod längst fram i mitten haha. Men det är en krigsskada jag helt klart kan leva med. Mina jeans gick även sönder, men who the hell cares för jag fick se The Script!!!!! Och vidröra Danny O'Donoghue. Han luktar gott. Som sagt, band och bandkillar, svag punkt. I samma veva som jag varit i Stockholm åkte jag till Västerås och var där några dagar, gick på Cityfestivalen och såg Oskar Linnros, hade picknick, shoppade och gick på marknad. Superbra vecka det där.



Juli
Det enda roliga jag gjorde i juli vad jag minns, är att vi åkte på kryssning till Riga. Jag älskar faktiskt kryssningar, och det var extra kul då jag aldrig lämnar Sveriges fastland egentligen. Och nu fick vi ju vara i Riga, det var en väldigt fin stad! Saknar sommaren så himla mycket, verkligen. I juli tror jag också det var sista gången jag red på Andrew. Sista gången jag red honom lyckades jag ju ramla av också, då han gick halvt omkull på åkern. Minnesvärt! Åh, saknar honom fortfarande även fast han står i boxen bredvid min nuvarande medryttarhäst. Förutom detta då, så jobbade jag typ i genomsnitt 4-5 dagar varje vecka i juli. Lönen var rolig i augusti, men jag bodde ju typ på Donken. Men det var ändå nyttigt att jobba hela sommaren under högsäsongen, det har aldrig varit något problem senare när det är plötsliga feta rusher under lågsäsongen (som förra söndagen när det kom en buss på 40+ pers instormandes och vi var två kassor).




Augusti/september/oktober/november/december
Det är typ här jag inte har så jäkla mycket att säga. Det har varit skolstart, bokning av studentkryssning, studentmössan skulle beställas, skolarbetena har avlöst varandra och hopat sig hela terminen. Jag har jobbat nästan varje helg under augusti, september och oktober. Under hösten har jag även kärat ned mig i mr.Grey, men förutom det så är 50 Shades-serien en av de bästa jag läst. Har läst de sista två på engelska, och jag planerar att äga alla böckerna inom snar framtid. Känns även som att jag bott på bussar. Det har liksom varit vakna-skola-hem-sova-skola, och på helgerna har det varit vakna-jobba-sova, ungefär. Jag har helt enkelt inte så jäkla mycket att säga om hösten. Klart det har hänt roliga saker, men ingenting jag har dokumenterat sådär fasligt noga. Jag har nog mest levt och haft roligt mitt i all stress och allt ansvar. 


2 kommentarer:

  1. Ååh det var så bäst när du var här! En av höjdpunkterna av mitt 2013 hihi. Vi måste verkligen göra om det snart igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! När??? Vi är bäst ihop

      Radera