23 november 2013

Igår, efter säkert ett års väntan så gick vi äntligen och såg Catching Fire! Jag var lite orolig att den skulle vara sämre än boken så som många filmer är, men helt ärligt levde den upp till alla förväntningar hundra gånger om. Alla karaktärer, alla miljöer och repliker - precis som jag föreställt mig dem i boken. Kan tänka mig att vissa detaljer är förvirrande för folk som inte är insatta, men för mig som läst böckerna mer än en gång och sett första filmen flera gånger var det så himla klockrent alltihop. Gick ut från bion och log från öra till öra. Ååååh så bra det var!!!

Ett ärligt mattips, för er som bor i närheten av Eskilstuna: Ming Palace. Vi har gått dit några gånger, och förutom supergod kinamat och väldigt generösa portioner (man kan typ dela en tallrik på två personer) med bra priser så är servicen super. Vi fick mer dricka och all efterrätt gratis, och de ville ge oss typ tre rundor efterrätt men vi tackade nej för vi var ju inte lite mätta, haha. Så, dit borde ni gå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar