8 november 2013

Har gått och blivit lite sentimental angående att jag plötsligt är så himla gammal (fortfarande ung men det är typ nu jag måste börja växa upp på allvar). Studenten nästa år, följt av en sommar som kommer avslutas med att antagligen flytta hemifrån. Jag fattar inte, på riktigt. När blev jag såhär stor?!

Jag minns fortfarande när vi började ettan och fick våra datorer (samma dator som jag i skrivande stund sitter vid). Alla de gånger man försökte hitta Putte men inte hittade någon Putte, vilket är detsamma idag ganska ofta. Vilket lett till flera memes och skämt i esteternas avslutningsvideor om just Putte och vad han egentligen gör när man inte hittar honom.

Jag minns när det var hur roligt som helst att fotografera i skolans studio, eller ha foto över huvud taget. Vet inte varför jag valde till foto 2 förra året, för även fast det var skönt att komma ifrån skolbänken och skrivandet var det inte alls speciellt kul att ha massa riktlinjer och bli betygsatt på att fotografera. Jag minns även när Smedjan (som skolan ligger/låg ovanför) fortfarande fanns och man kunde spara halva vägen till tåget genom att gå inomhus i värmen. Och när ICA fanns i Smedjan, dit alla elever vallfärdade på rasterna. Nu finns Åhlens och Indiska där i stället för Smedjan.

Jag minns speciellt förra året och när vi började med UF. Vi satt där, en grupp på fem personer, och hade inte en aning om vad vi skulle göra. Vi började planera för barnkalas men bytte bana och planerade en fest för ungdomar. Det ringdes många samtal, och gicks många vändor på stan. Vi fick sponsorer, och vi ställde ut på UF-mässan i Nyköping. Och vi gick faktiskt med vinst och kunde stoltsera med ett B i entreprenörskap. Förutom det hade vi ett sjukt roligt år.

Och i vintras, när vi tävlade hela skolan med snöskulpturer. Som vanligt vann vi ingenting, för det är något vi aldrig gjort som klass. Därför kör vi extra hårt på alla utmaningar inför studenten och vem som får springa ut först. Vi ska vinna detta, det bästa och viktigaste!

Jag började på John Bauer, var så glad. Skolan bytte namn till JB-gymnasiet. Okej. JB-koncernen gick i konkurs, och skolan var nästan namnlös för att sedan byta till Hammarskjölds Gymnasium. Sedan igår bytte skolorna till Grillska Gymnasiet. Så himla fult att en grupp mot namnet har fått 1100 gillningar på mindre än 30 timmar, men jag är ändå tacksam att jag har en skola att gå i. Jag och min bästa klass ska ha världens bästa sista år tillsammans, på skolan med det fulaste namnet! Men innerst inne är det John Bauer vi alla tar studenten ifrån, för det var där allt började.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar