13 november 2013

Guld.

2 kommentarer:

  1. sv: Linnéuniversitetet finns ju både i Kalmar och Växjö, så det skiljer sig nog lite med studentliv och bostad mellan dem, men jag kan ju ändå berätta vad jag vet liksom :) Jag går i Nybro och Kalmar, och jag trivs superbra. Måste säga att campus i Växjö är trevligare dock, där ligger allt samlat till skillnad från Kalmar där allt är utspritt över hela stan. I Kalmar finns en hel del studentföreningar och ställen endast för studenter, och jag tror de har liknande i Växjö.
    När det kommer till bostad finns det studentkorridor och boenden, men man kan ju också söka vanliga lägenheter. I Kalmar vet jag att det är rätt svårt att få något snabbt. Jag bor i Nybro, vilket är en mindre ort lite utanför Kalmar, och där var det hur lätt som helst att hitta bostad. Linnéstudenterna (linnestudenterna.se) är det man ska vända sig till om man behöver hjälp med bostad, eller vad som helst egentligen. Det är hur hjälpsamma som helst!
    Vad är det för program du är intresserad av förresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Svarar vidare på din blogg :)

      Radera