13 september 2013

Nu kommer ett nördigt inlägg om någonting sjukt bra.

Jag talar om The Hunger Games! När första filmen kom ut var jag skeptisk, jag gav det helt enkelt inte en chans. Sen såg jag filmen, älskade den och nu har jag läst alla böcker på engelska två gånger. Men det är så braaa att jag inte orkar. Är så himla peppad inför Catching Fire som kommer ut i slutet av november. Första boken är bättre än filmen, eftersom Katniss inte alls är samma person i boken som i filmen.

De flesta tycker säkert att Katniss och Peeta ska vara tillsammans, dessa personer har uppenbarligen inte läst böckerna!!! De är väl menade för varandra egentligen, men ååååh den drömmiga mannen Gale Hawthorne. Om Katniss inte vill ha honom så hoppar jag gärna in. Man kan väl säga såhär:




Jag menar, kolla på honom. Förutom detta, är han en av mina favoritkaraktärer och därför längtar jag till tredje filmen där jag hoppas han är i fokus lika mycket som i boken. Liam Hemsworth. Den mannen, alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar