20 augusti 2013

Förra året innan skolan började så gjorde jag den här listan. Därför tänkte jag ta och göra den igen. Sitter här med världens megaångest över att skolan börjar imorgon. Har jag gjort allt jag velat i sommar? Vad ska jag göra idag för att ta vara på den sista dagen? Mitt jobbpass igår som skulle varit 14-20 blev nästan 14-23 så jag tänker nog mest ta det lugnt idag, innan jag ska iväg och jobba igen. Men här får ni listan i alla fall.

Vilka var de bästa människorna du träffade?

Måste nog vara de människor jag lärt känna på jobbet, om vi pratar nya människor, eftersom att det mest är där jag har hängt i sommar. Liza och Filippa som jag och Isabell köade med till The Script var också bra. Älskar verkligen att gå på konserter för om man är ett number one fan och sitter där hela dagen får man nya bekantskaper, och att ha fler vänner gjorde dagen lite lättare och kortare. 



Vad fick dig att må bra?

Åh, jag vet inte. Bara känslan av att ha sommarlov, nedräkningen tills The Scriptkonserten, när vi stod och tittade på Oskar Linnros i sommarregnet. Alla hundratals timmar jag varit på jobbet och känt att jag verkligen hittat rätt ställe. De där sällsynta lediga dagarna när jag gjorde allt för att ta vara på tiden.



Vilken var den bästa sommarmånaden?

Sjukt svårt att säga. Måste nog ändå bli juni-början på juli, eftersom att det var då de bästa sakerna hände och jag hade mest lediga dagar. Annars har alla månader varit bra, förutom att jag knappt har träffat mina vänner. Det blir så när man har vänner i tre olika städer, alla jobbar eller har andra aktiviteter. Därför ska det bli skönt att komma tillbaka till skolan och träffa alla igen.



Vad önskar du att du gjort mer?

Träffat mina vänner, badat mer, rest mer, haft fler sena sommarkvällar, mer sommarfester, solat mer, SOVIT mer. Har vaknat tidigt typ hela sommarlovet och först nu när allt är över kan jag sova till tio utan att vakna. Men jag önskar definitivt att jag rest mer. Har innan sommaren haft stora planer på att åka någonstans, men det blev aldrig så. Tyvärr. 



Bästa händelsen på sommarlovet?

Svårt. Så himla svårt. När jag och mina kompisar hade grillkväll i början av sommarlovet och kände att vi hade hela sommaren framför oss, det var en väldigt bra kväll. Det var enda gången vi lyckades träffas allihopa samtidigt också. The Script-konserten såklart. Cityfestivalen i Västerås. Kryssningen till Riga. När vi träffades och åt på Tavernan och satt i solnedgången tillsammans och skrattade. Alla de där sakerna jag hann med när jag var ledig, helt enkelt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar