31 augusti 2013

Ahhhhhhhhhhhh i tisdags hände det! Skoldatorn hittade äntligen hem igen. Är så himla skönt att ha den tillbaka, det var som julafton. Har inte hunnit njuta så mycket av den dock för jag har jobbade kväll i tisdags, torsdags och sen idag. Idag belönade jag mig med en fet plusmeny efter jobbet, är så mätt fortfarande. Nu ska det äntligen bli lite fart på den här bloggen igen! Imorgon är jag ledig och på söndag jobbar jag kväll igen. Har jobbat ganska många sena kvällar, så jag är helt slut. Fick sova typ max 6 timmar inatt och då fungerar inte jag som en normal människa. Nu ska jag snart sova, här följer i alla fall två bilder från förra veckan.

Hahahaha älskar inte ni dubbelhakan jag sportar? Vi satt och skulle dokumentera flottracet och jag kan seriöst inte vara allvarlig när det är en kamera i närheten. Lite kul måste man ju få ha. 


Flottrace, vadå flottrace, kanske ni tänker. Varje år har min skola ett flottrace för ettorna. I år fick vi som första uppgift i mediaproduktion 2 att göra ett reportage om detta event! Varje klass ska bygga en egen flotte, sen simmar två från varje klass över Eskilstunaån med flotten och sen två andra tillbaka. Man kan vinna snyggast flotte, bästa ramsa, snyggast flagga och såklart det viktigaste: förstaplatsen! Kan berätta att min klass kom sist 2011 och vi vann ingenting annat heller, och i år kom SAMED13 näst sist. Så det går inte så himla bra för oss. Men något min skola var väldigt bra på när jag började var att få alla att lära känna varandra, flottracet är ett himla bra exempel på det. Plus att det är väldigt kul att se på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar