15 juli 2013

Riga.

 Båt. Stockholm.

Ganska fränt att somna på öppet hav, vakna och gå upp och se detta.

Riga hade jättefin arkitektur. I alla fall i den äldre stadsdelen.

En bro i en park där det fanns mängder av lås, så kallade kärlekslås. Hittade dessutom ett från 1970.

Typ identisk kyrka med den vi har i Strängnäs, antagligen från samma tidsålder.

Dörr. Jag som töntar mig. As usual.

Den äldre stadsdelen var som sagt väldigt fin. 

Mer gator. Och familj.


Frihetsmonumentet.

Kort sagt var Riga en fin stad. Det jag reagerade på var att arkitekturen överallt var väldigt fin, samt att inte en enda människa hade Converse. Jag lovar och svär. Den enda människan jag såg med Converse förutom mig själv var en av svenskarna från båten. De gick runt i fina sandaler och högklackade skor istället. Ganska intressant skillnad. Eftersom jag aldrig är utomlands så var det konstigt att vara i ett annat land där folk inte pratade samma språk, haha. Även fast det bara var för en dag, och inte så överdrivet långt hemifrån. Mysigt var det i alla fall. Och jag älskar att åka båt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar