1 juli 2013

 Efter Gröna Lund i torsdags tog jag tåget till Västerås sent och där har jag varit i helgen, främst för Cityfestivalen!
 Synd på motljuset, annars gillar jag bilden. Är en sådan där nörd som ser fina fotografier överallt, därför är det bra att gå med min syster för vi tänker likadant, så då gör det ingenting om en av oss stannar mitt på gatan och ska fota något.
 Bevittnade min första Prideparad, och även Västerås första. Härlig stämning bland människorna!

 Hade picknick på Lögarängen i solen efter paraden. Det var gott och mysigt.

 Fick de första riktiga "nu är det sommar"-känslorna medan vi satt där.

 Sol sol sol (och en Emilia i glasögonen).

 Vi var lika normala som vanligt (inte alls).

Hittade ett par superfina och superbilliga byxor på rean. 99 kronor! Jag är så jäkla trött på mina byxor (är ju mest tights i riktigt jeansmaterial eftersom inga passar annars) plus att ett par gick sönder på konserten (vilt), så nu är det in med det nya och ut med det gamla. Typ i alla fall. New Yorkers brallor sitter som en smäck på mig, det här är andra paret därifrån. Om du är kort som jag (typ 163 cm) - prova där. Perfekt längd för oss med korta ben! Och ja, byxorna har bra kvalitet.

Tröjan jag köpte på konserten i torsdags!!! Använder inte bandtröjor längre men den här tänker jag stolt ha på mig, den är snygg och sitter bra. Älskar den så mycket och den påminner mig om en av de bästa dagarna EVER. Den var ganska dyr men den är värd det. Sådana här saker får man ju bara en gång, liksom.

2 kommentarer:

  1. Hur gick det till när du fick jobbet på donken? Ska du jobba där även under skolan och hur funkar det då?? desperat behov av ett jobb och alla säger "nej inte mcdonalds" men är det så illa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade lagt ut en annons på Arbetsförmedlingen, och där fick man skicka in CV osv och svara på lite frågor i ett formulär. Jag sökte en tjänst som var tänkt som sommarjobb, och jag fick börja jobba redan i april vilket var skönt eftersom det tar ett tag att komma in i allt. Första april stod jag ensam i kassan första gången, och jag kan ändå inte allt än. Varje arbetspass lär man sig något nytt som är bra att veta! Just nu är jag provanställd och jag vet inte om jag får fortsätta i höst men jag hoppas det då jag stortrivs. :) Lyssna inte på de som säger "nej" åt McDonalds för det är en grym arbetsplats! Jag har superkollegor och man träffar nya människor varje dag och det är varierade arbetsuppgifter. Visst är det stressande ibland, det är inte vem som helst som klarar av att jobba på McDonalds heller. Men jag tycker absolut att du ska ge det en chans för det kommer du inte ångra. Min tanke är att man måste jobba på McDonalds för att förstå hur mycket teamwork som ligger bakom ett lyckat skift och för att gästerna ska bli glada och nöjda. Jag är i alla fall superglad att jag sökte och fick jobbet, för ett bättre jobb hade jag inte kunnat hitta! :)

      Radera