22 mars 2013

Hade hoppats på att kunna lägga in någon bild från mässan men jag fotade inte direkt och jag har inte hittat några pressfoton. I alla fall - herregud, vilken dag. Den började 04 och slutade 23.30 ungefär. Så jag var väldigt död idag när det var dags för jobb. Mässan var rolig och inte rolig, det hände helt enkelt bra och dåliga saker. Men definitivt roligare än en skoldag! Lite kul också att jag visste att Märta skulle dit, men jag visste inte att våra montrar skulle hamna typ precis mitt emot varandra, haha. De vann i alla fall ett pris på prisutdelningen, kul för dem! Min skola vann bland annat Årets UF-skola, fuuuun. Något negativt jag måste nämna om mässan är att de företag som fick uppmärksamhet på invigningen verkade få allt fokus senare, samt att nästan samma UF hamnade i topp på alla priskategorier. Är självklart glad över att de lyckats, men jag såg massor av UF på mässan som faktiskt skulle platsat bättre. Hade hoppats på att fler företag skulle få glänsa - inte bara sådana som blivit uppmärksammade i media. Tråkigt.

Men, dagens jobb då! Jag var verkligen helt slut i skallen. Exempel på det är ju när jag skulle stämpla in och min supersnälla handledare läste upp min "kod". Stirrade typ på henne för att tänka, och skrev ändå fel haha. Jag har fått snurr på en del saker nu, som vad jag ska säga och vart det mesta finns vid kassalinjen. Är däremot svårare att komma ihåg stora beställningar och samtidigt hämta rätt saker och slippa låta gästen vänta framför kassan, speciellt när andra beställningar ligger och väntar för att saker saknas och så måste man komma ihåg att hämta det, vilken gäst som skulle ha vad och så vidare. Men det kommer väl. Hoppas det går bra imorgon också! Det var i alla fall roligt när jag hade flyt och det gick bra.

2 kommentarer:

  1. Mycket trevligt! Ledsen att jag inte kom över och lunchade hos er, hade för mycket annat att göra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lugnt! Skitkomiskt att just vi hamnade mitt emot varann

      Radera