25 februari 2013

Titta på den här söta kaninen, det lättar upp livet lite.

Lite i alla fall. Igår kväll hade jag världens rethosta när jag skulle sova, sen vaknade jag mitt i natten av att jag inte kunde andas genom näsan. Sov två timmar till och tänkte bara "näe, detta händer inte". Men det hände och jag drog mig till skolan för att ha den onödigaste dagen ever! Har försökt vara produktiv denna eftermiddag men plugget fastnar inte i huvudet, inte alls. Så jag ska ge det ett sista försök, duscha och sen lägga mig i sängen. En annan tankeställare jag fick idag var när Kenza skrev "jag föredrar annars budget" efter att ha spontanköpt en jacka för ca 10,000 kronor. Avundsjukan talar inte för jag skulle aldrig köpa en sån dyr jacka om jag hade råd ens, men just den där meningen stör mig. Är budget för henne jackor för flera tusen, skor för lika mycket och ja - även tröjor i den prisklassen? Känns inte som att hon förstår budget. Budget för en sådan välbetald person som henne skulle vara att endast handla på H&M och Gina Tricot - som vi vanliga dödliga människor gör (en tröja för 1500 är inte budget i mina ögon). För nä, hon handlar inte budget. Alls. Klart slut för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar