4 februari 2013

Jaha. Är det nu man börjar bli vuxen? Räknar ned dagarna till 18, planerar mentalt vart man ska flytta när det är dags att ta sitt pick och pack och dra, undrar vad vännerna ska göra för kul på sina 18årsdagar i år. Söker plötsligt jobb och väljer val till trean. Sista året på gymnasiet (och för övrigt sista året med världens bästa klass, sorgen). Jag vill egentligen inte vara vuxen, för jag är en liten plutt fortfarande. Innerst inne. Ändå måste jag snart välja vart jag ska ta vägen och vad jag ska göra. PANIK!!!! Undrar seriöst vart tiden tagit vägen för det känns som igår när jag gick runt i färgglada kläder som inte matchade och rufsigt fulklippt hår och hade väggarna tapetserade av affischer så att det var typ 1 cm av den gula väggen kvar. Jag känner mig så trygg i det jag har nu att jag inte vill bli äldre nästan. Det är bra nu (fast jag ska inte ljuga - jag önskar varje dag att jag också var 95a och att jag i skrivande stund då skulle vara 18 år). Nää fy. Nu ska jag fixa håret och sova. Såhär deprimerande kan man inte skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar