2 februari 2013

Ibland så förstår sig inte människor på mig. Ibland förstår jag mig inte på mig själv heller. Men jag kanske inte är ensam om det. I alla fall. Saker som folk blir förvånade över att höra är:

#1 Att jag alltid, när jag är hemma, bäddar om sängen innan jag ska sova om den är bäddad. Har haft allt för många möten med spindlar under täcket när jag inte gjort detta, och näe. Jag gör inte om samma misstag. Kollar också alltid i dörrlisten och på väggarna innan jag går in i badrummet av samma anledning.

#2 Att jag gillar att ha en gnutta strösocker på makaroner. Snabbmakaroner alltså. Mormor gav oss alltid snabbmakaroner med det så det har fastnat, och det är så himla gott.

#3 Att jag är mörkrädd. Stirrar inte ut genom fönster på kvällarna och jag hatar att gå ute när det är mörkt. Är väl egentligen inte rädd för mörkret utan vad som kan finnas i mörkret. Paranoid.

#4 Att jag fryser lätt men samtidigt så är jag kvinnan som sov med duntäcke hela sommaren 2011. Eller om det var 2010. Skitsamma. Sov med vintertäcke i somras också, hehe.

Någon som blev förvånad? Antagligen inte, för det här känns ganska mycket som "jag".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar