29 december 2012

Satt nyss och skrev klart min sammanfattning av 2012, som jag tänkte posta på söndag och sen andra halvan på måndag. Kom att tänka på att 2012 varit ganska jämnt balanserat av bra och dåliga grejer, vilket inte hänt mig förut.

Så, de bästa sakerna som hände mig 2012 var: alla de fina stunder jag hade med människor jag tyckte om. Alla grillkvällar, filmkvällar, de fester vi upplevde. Får inte glömma 4/4 när jag såg och träffade Hot Chelle Rae, eller när jag såg Coldplay och när jag såg Thomas Stenström (två gånger). Alla gångerna var jag längst fram. Underbart. Och såklart när jag träffade Thomas. Bra saker var också de gånger jag var ute i solen och kunde känna värmen, det är faktiskt något jag verkligen älskar.

De sämsta sakerna som hände mig 2012 var: att jag i den första delen av året såg ut som en tomat och hade BRUTALA hudproblem. Började ju en behandling men jag led så mycket att jag grät när jag skulle applicera krämen på kvällarna, för att huden sved. Folk frågade mig om jag varit och åkt skidor, jag såg solbränd ut. Men det gick över och jag fick fin hy för en gångs skull. Har fortfarande torr hud men inte lika brutalt och det gör inte ont! Fick i samma veva också utslag. Blä. En ofarlig hudinfektion, men det blev långärmat och heltäckande kläder i typ en månad tills det gick över. Får inte glömma den där brännskadan av solen, mysigare saker har jag ju upplevt. Har också varit förkyld alldeles för många gånger, förkylningarna typ bytte av varandra. Glömmer inte heller när jag låg och grät på toaletten bara 30 minuter innan jag skulle åka till Stockholm och köa till Coldplay. Led så himla mycket och ändå hade jag tur för kompisar till mig hade samma symptom, fast värre. Så jag hade sån tur att jag ens var frisk nog för att åka. Men den dagen var så bra, ändå, eftersom att det blev bättre och jag fick träffa människor jag träffar alldeles för sällan.

Pinsamt att de dåliga sakerna blev fler än de bra sakerna. Men det känns ändå ganska jämnt i min hjärna, i mina minnen. Hehe. Nu borde jag snart sova. Orkade någon läsa? Jag hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar