17 november 2012

Jag får inte tatuera mig först jag är arton, och jag har ingen aning om vad jag vill ha (eller jo, men det är hemligt hehe) men det finns många motiv som jag tycker är väldigt fina! Som det här till exempel.

Fjädrar är ganska mainstream i mina ögon men samtidigt är de fortfarande fina. Alla har ju dem av en anledning, eller hur?



Ett motiv som jag tycker är väldigt vanligt är fåglar av den här typen, svalor ungefär. Hatar verkligen att det är jättemånga som har det motivet, för det är speciellt för mig men om jag skulle tatuera det skulle väl folk typ "eh kom på något eget va" fast det har en betydelse. Jag skulle däremot aldrig våga tatuera något stort eller färgglatt, jag vill ha något diskret och fint och ganska unikt. Såg en tjej en gång som var yngre än mig (!!!) som hade 'carpe diem' intatuerat på skuldran, det såg inte så proffsigt gjort ut heller. Ni fattar vad jag inte vill ha alltså. Alla är välkomna att tatuera vad de vill, men jag är verkligen livrädd för att tatuera något i framtiden som jag om 20 år kommer hata. Det är ju inte som när man var liten och satte tatueringar från tuggummipaket över hela kroppen och gick runt med kaniner på armar och ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar