20 november 2012

Idag när jag satt på resecentrum (i resecentrum?) och väntade på bussen hem så stod det ett gäng pensionärer och svamlade. Ja, de svamlade. För de pratade om allt möjligt och gnällde lite här och var och eftersom min telefon hade lågt batteri tvingades jag att lyssna. Den ena sa i alla fall "klockan går fel här" och hennes man svarade "allt är fel här". Då sa tanten "de borde bara riva hela stället!!!" Förlåt, men jag tyckte att det var väldigt roligt. Vissa äldre människor är så snälla att man vill sitta i deras kök och äta bullar hela dagen och lyssna på deras livshistorier men vissa hittar klagomål överallt. Precis som att busschaufförer ganska ofta är sura. För övrigt, klockan gick inte fel. Hur som helst, kom nyss hem från gymmet. Guldmedalj till mig! Gav kanske bara 70 % men jag gick dit i alla fall. A for effort. F for effort med tanke på att jag skitit i tyskaläxan och ska göra den imorgon bitti istället. Man kan inte vara duktig jämt. Kastar in en bild jag slängde ihop idag på lektionen när vi skulle göra en bild som uttryckte en känsla. Klura på det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar