11 november 2012



Idag är det, som så många vet, Fars Dag! En del firar väl inte det men vi brukar göra det och åka och fika hos mormor och morfar. Brusig bild igen, men den blev tagen så dåligt så redigeringen förbättrade det inte hehe.

Mormor har alltid så fina fat och servetter när det ska fikas och fikat är alltid gott! För att inte tala om maten. Har nog aldrig ätit någonting äckligt hemma hos mormor och morfar. När vi var små hade vi till exempel plättätartävlingar när vi åt plättar där (vilket var ganska ofta). Sen är det därifrån jag fått ovanan att addera en nypa strösocker i snabbmakaronerna. Döm inte, prova! Och så ska man ju ha lite smör och peppar såklart. Tzatziki blir också godare med en nypa strösocker (fått det från annat håll däremot). Jaja, ni fattar. Maten där är bäst. 


Morfar sa att han inte förväntat sig något ritat i år eftersom att vi är så stora nu, men icke! Jag grävde djupt i mitt inre och plockade fram den lilla delen av mig själv som är pysslig och pysslade ihop det här kortet, ganska passande till Fars Dag. Och han blev väldigt glad av den överraskningen. Hade jag haft mer tid hade jag placerat texten under slipsen (det var det som var grejen egentligen) men jag hade inte tid att göra så prydligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar