29 juli 2012

Typ ett av de klockrenaste korten jag någonsin haft. Tror vi använde upp kortets värde gånger tre eller någonting. Man fick massa gratisgrejer som inträde till Liseberg x2, inträde till Universeum, obegränsade åkturer med spårvagnar osv under 48 h vilket var super! 

Vi turistade på Saluhallen och Fiskekyrkan, och havet såklart. Såg massor med goda saker jag ville ha med hem. Färsk lax och massor med räkor, räksallader och sånt. Goooott! 

Vykort. Men inte bara vykort, för när vi irrade omkring i innerstaden kom vi till slut ALLTID till denna lilla turistshop där man kunde köpa vykort. Alltid. Rätt så stört. 

Jag och syster (i motljus) framför turistshopen hehe. 

 Vi gick såklart till Universeum och där fanns det många riktigt häftiga saker. Undervattensdjur, apor, fåglar. Allt möjligt man inte ser varje dag! De hade en dinosaurieutställning och jag måste säga att det var ganska läskigt. Dinosaurier skrämmer mig, speciellt när de är stora och låter även fast de är i plast.

Lekte ännu mer turister i vårat eget land och åkte sightseeingbåt. Var ganska intressant ändå. 

 Vi (eller ja, jag och min syster) såg Thomas Stenström!!! Satt ensam vid Taubescenen i någon timme innan. Det fanns platser längst fram och jag ville självklart ha en sådan, så de andra fick gå runt på Liseberg och titta tills det började. Satt direkt i solen vilket inte var riktigt bra efter för lite sömn&mat men det var så värt det när han kom ut på scenen.























Det finns bara en Thomas Stenström. Och hans band var så himla glada och peppade på scenen att man blev ännu mer glad av att se dem spela och sjunga. Åååh, jag vill igen! Även fast detta var andra gången jag såg Thomas.

Kommer säkert posta fler bilder imorgon. Be aware!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar